Even niet vegetarisch, maar wel Sociaal op Texel.

Na een heerlijke week in Taizé, vind ik het weer jammer om weer in de “echte” wereld te stappen. De wereld waarin ik gewoon aan mijn studie moet werken, en weer bezig moet zijn met stage.

Zoals ik in mijn vorige blog vertelde, had ik in Taizé mijn mobiel uit gezet. Dit beviel zo goed, dat ik besloot dit voort te zetten in Nederland, althans, ik zet niet mijn hele mobiel uit, maar mijn mobiel internet. Resultaat: minder afleiding en meer batterij.
Het is puur psychisch, maar ik merk dat zodra ik een tekentje van Whatsapp of Facebook op mijn mobiel zie staan, ik meteen wil reageren. Nu ik mijn internet uit zet, en dus geen tekentjes in beeld heb staan, heb ik daar veel minder last van. Nu zet ik mijn internet alleen nog aan als ik echt daar tijd voor heb. Zo zet ik mijn internet aan als ik alleen pauze hou op stage of als ik terug in de trein naar huis zit. Ook als ik bijv. ‘s avonds tv wil kijken gaat mijn internet uit, zo blijft mijn aandacht op 1 ding gevestigd en niet op 10 dingen tegelijkertijd. Ik kan je vertellen het is een echte aanrader, ik voel me socialer, meer betrokken en minder snel afgeleid. Ik heb nu meer rust dan voorheen. Op Facebook ging een filmpje rond waarin een man vertelde dat je vaker omhoog moest kijken, in plaats van naar je mobiel. Op de blog van de groene meisjes stond echter dit filmpje, wat ik zelf een stuk pijnlijker vond dan het andere filmpje wat zo vaak is gedeeld via Facebook enz.

Zo zette ik gister ook mijn datanetwerk uit op Texel, heerlijk! Een lekker dagje uit met een hele lieve vriendin, gekregen voor mijn verjaardag. Het regende pijpenstelen, maar dat mocht de pret niet drukken. Het enige wat letterlijk in het water liep was onze vooraf bedachte (vega) picknick. Miranda is zelf niet vega, maar ikzelf probeer dat zoveel mogelijk te zijn en wilde haar de salade met quinoa uit de Vegarevolutie laten proeven. Omdat we het niet zagen zitten om in de auto te picknicken, besloten we gewoon te lunchen op Texel. Wat me op viel is dat er weinig vegetarische keus is daar, veel met vlees en vis, wat overigens wel streekproducten zijn. Ik merkte toch dat ik een knoop in mijn maag had bij het lezen van het Texels lamspotje, hierin stond het woord lam mij toch niet helemaal aan. Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om dat te eten, omdat ik wist dat je niet een heel lam op je bord krijgt, deze uit Texel kwam en het een speciale dag was dus dan mocht ik wel even van mijn geloof afstappen. Overigens doe ik dat ook zonder problemen als ik bij mijn ouders ben dus waarom zou ik dan nu er wel een probleem van maken.

collage-2014-05-10

Het was een super leuke dag, met veel wind en regen, maar dat hield ons beide totaal niet tegen. Texel is een heel leuk eiland en zeker de moeite waard om daar heen te gaan, als je lekker wilt uitwaaien en even in een andere wereld wil zijn. Wil je als vegetariër daarheen, neem dan je eigen eten mee, want het vegetarisch aanbod is daar sporadisch.

Liefs, Jetske

 

Leave a Reply

